24.-25.aprillil toimetas kogu kool Mihkel Ranna dendraariumis. Nimelt sai ellu viidud kaua-plaanitud ja –oodatud koostööprojekt koos Vivita – lahenduste laboratooriumiga.
Kõik sai alguse õppeaasta alguses - 10.oktoobril osalesime kooliperega Tallinnas Telliskivi loomelinnakus VIVITA töötoas. Juba seal tekkis mõte edasiseks koostööks.
1.detsembriks kirjutasime MTÜ Vöimaluse projektikonkursile taotluse ning suureks rõõmuks see ka läbi läks.
Kevadel asusime kolme partneriga – Vivita, RMK ja Pöide Kool, peamiselt virtuaalkoosolekuid pidades, üksikasjalisemalt plaane paika panema.
Aprilli lõpp tundus talvel ootuspäraselt kevadisena. Tegelikkuses oleme ju sel kevadel juba mitmel korral heitlike ilmade küüsis olnud. Nii ka neljapäeval - 24.aprillil ootas meid ees võrdlemisi külm ilm. Aga järgmisel päeval säras päike ja jopehõlmad võis vabalt eest lahti teha.
Mida me siis tegime?
Esimesel päeval oli vaja esmalt mõtted ühistele radadele suunata. Mis on disain? Kuidas leiutaja tegutseb?
Peale sissejuhatavat osa tegi Arma Nõgu dendraariumis ekskursiooni. Ekskursiooni käigus sai dendraarium veelgi huvitavamaks paigaks. Koolijuht Jaagu ema Arma lood olid väga põnevad ning ilmestasid veelgi enam, kui suur kingitus on meie koolile see, et asume nii tähendusrikka paiga lähedal.
Peale ekskursiooni toimus dendraariumi mõtestamine ja kaardistamine. Õpilased-õpetajad olid gruppidesse jaotatud ning iga grupp liikus dendraariumi kaardiga, kuhu sai lisada eri värvi - punaseid, kollaseid ja rohelisi täpikesi, mis andsid siis teada, missugusena nägi vastav grupp arendus- ja parendusvajadusi.
Et päev oleks täiuslik õuesõppe-päev, siis me ka sõime õues. Suured tänud kokkadele Reelikale ja Irjale! Värskes õhus maitseb toit alati hästi ja meie söögitoa toidud dendraariumis olid ülimaitsvad!
Peale lõunat mõeldi persoonade peale. See tähendab - mõeldi, kes on tüüpilisem inimene, kelle probleemi lahendatakse. Kui vana ta on, mees või naine, poiss või tüdruk, mis iseloomuga ta on, mis on tema elustiil jne.
Siit edasi mõtles igaüks välja 8 pöörast ideed. Pöörastest ideedest valiti hiljem grupiga parimad ning lõpuks kõige parem, mida hakati üheskoos visandama. Sellega ka esimene päev lõppes.
Nagu juba eespool juttu, siis reede võttis meid vastu päikesesäras. Teise päeva plaan oli lihtsam, kui esimese oma, aga sugugi mitte igavam, pigem vastupidi, sest nüüd läks tegevus iga minutiga järjest praktilisemaks. Visanditest valmisid prototüübid; oli saagimist, liimimist, maalimist... Vahele mahtus jälle mõnus lõuna ning sedakorda tulid meie tegemisi vaatama väikesed lasteaialapsed. Päev lõppes tööde esitlustega.
Suurepärased kaks õuesõppe-päeva! Kes küll võiks kokku lugeda, milliseid erinevaid pädevusi me neil kahel päeval puudutasime?
Suured tänud meie õpetajatele neil päevil - aitäh Eleny Kasemets, Sigrid Kägi ja Joonas Riisalu! Aitäh, et õpetasite meile, kuidas olla avatud muutuvatele oludele, kuidas leida lahendusi igasugustes tingimustes ning mis kõige tähtsam - aitäh, et näitasite meile, kui soodsalt mõjub loovusele looduskeskkond.
Aitäh ka kõigile õpilastele, õpetajatele, kes esimese päeva külma trotsisid ning vapralt lõpuni vastu pidasid! Ja meid oli palju – kogu kooli peale puudas vaid paar-kolm õpilast. See on väga hea tulemus!
Suured tänud ka MTÜ Vöimalusele, kes meie projekti rahaliselt toetas!
Kirjutasime projekti-taotlusesse, et “dendraarium muutub külastajatele atraktiivsemaks, kaasaegsemaks, nähtavamaks," kasutajasõbralikumaks" säilitades loodusliku eheduse. Tänapäeva maailmas on oluline looduhariduse tähtsustamine - me ei oota projekti elluviimisega ainult külastajate arvu kasvu, vaid ka teadlikkuse kasvu...”
Loodame, et toome inimese loodusele lähemale, loodame, et Saaremaa kui loodusharidusliku sihtkoha maine kasvab, loodame, et kasvab Saaremaa koolide õpilaste sihipärane dendraariumi külastamine.
Oleme valinud looduse oma koolile põhisuunaks (lisasuunaga loovus) - see kogemus kinnitab täielikult, et meil on vaja hakata oma õppetegevust enam õues ja looduses läbi viima.